nedjelja, 27. prosinca 2015.

Svi jesenski punti kad se zbroje - pregled CBS-ovih novih serija

 

Godina se bliži kraju, TV mreže slažu (i objavljuju!) zimske rasporede, a jesenska sezona je u punom mahu. Pogledajmo ovosezonske uspjehe i promašaje novih projekata američkih nacionalnih televizijskih mreža. Što se gledalo, a što izbjegavalo?


 

CODE BLACK (18 epizoda)
Dom uspješnih proceduralno-akcijskih-kriminalističkih drama poput NCIS, CSI, Criminal Minds i sličnih, CBS od vremena Chicago Hope (1994.-2000.) nije uspio lansirati uspješnu doktorsku seriju. To im nije pošlo za rukom ni s ovogodišnjom liječničkom dramom Code Black. Centar serije je fiktivna bolnica Angels Memorial u kojoj doktori i medicinske sestre u nepodnošljivim uvjetima rade na spašavanju kritičnih slučajeva. Autori serije željeli su što realnije prikazati situacije s kojima se susreću liječnici, bez blještavila i ulickanih operacijskih sala poput onih u Grey's Anatomy. Nezanimljivi i pomalo iritantni likovi, tmurna atmosfera i tanak scenarij presudili su da sa serijom završim po isteku druge epizode. 

Šanse za preživljavanje: Nikakve. Usprkos sitnoj narudžbi od 5 epizoda, Code Black će zbog slabih kritika i još slabije gledanosti nestati s malih ekrana u veljači kad se odemitira posljednji nastavak. Marcia Gay Harden, radujemo se tvom novom projektu. Trophy Wife s2 možda? Make it happen, Netflix.



LIFE IN PIECES (22 epizode)
Kako je nastao Life in Pieces? Zamišljam razgovor u CBS-u koji je u mojoj glavi išao nekako ovako:

CBS šef: Komedije su nam u banani otkad smo ubili mamu u How I met your Mother i publika nas trenutno mrzi. NBC ima ovaj Parenthood i svi ga vole i plaču za njim, ABC ima Modern Family i svi ga vole i smiju se, jel bi se moglo smiksat nešto pa da i mi imamo neku komediju koju će kritičari zavoljet i skroz zaboravit da smo nakon 9 godina zavlačenja ubili MAMU u How I met your Mother?

CBS producent: A čujte šefe, neće bit lako, ali na dobron ste tragu. Ajmo mi lipo (u mojoj fantaziji producent je Dalmatinac, naravno) napravit manistru Parenthooda i Modern family, kritičari će nas obožavat ako to dvoje skombiniramo i skroz će svi zaboravit da smo nakon 9 godina zavlačenja ubili MAMU u How I met your Mother.

CBS šef: 'A bidni moj', ajde može, al nek ne bude previše tužno i previše komično, nađi neku sredinu. Dobro, sad me nemoj zamarat više, bar dok ne završi Big Bang Theory i dok i tamo ne ubijemo nekog, imam neke ideje i za to, jer sam ja ipak duboko uvjeren da su ljudi bili presretni što smo ubili MAMU u How I met your Mother.

*odlazi se valjat na brdo dolara*

I tako je rođen Life in Pieces. Ne pretjerano smiješan da ga se svrsta u komediju, ne pretjerano dramatičan da ga se svrsta u dramu. Dramedija od 20 minuta? U fokusu su četiri obitelji koje su naravno sve povezane međusobno. Imamo jednu mladu obitelj koja je tek dobila prvo dijete i bore se s pelenama, drugu obitelj koja se bori s dva tinejdžera i klinkom osnovnoškolkom, baka i djed koji se ne bore više s ničim jer su otjerali svu svoju djecu iz obiteljske kuće i sad namjeravaju uživat u mirovini, te na kraju njihov najstariji sin, neženja koji je tek ušao u novu ljubavnu vezu. Svakih 5 minuta epizode pratimo jednu gorespomenutu obitelj i crticu iz njihovog života kojom pristupaju na komično-dramatični način JER AUTORI SERIJE NE ZNAJU ŠTO JE OVA SERIJA.

Šanse za preživljavanje:  Life in Pieces ima lead-in kojeg bi svaka druga humoristična serija na svijetu poželjela. Emitira se četvrtkom odmah nakon izvrsno gledanog The Big Bang Theorya. Čim završi nova epizoda TBBT-a, pola gledatelja prebaci kanal, a polovica ostane uz ostale naslove iz CBS-ovog komičnog bloka. CBS nikako ne bi trebao bit zadovoljan s tim rezultatima. Iako je ostalo još pet mjeseci do kraja sezone, Life in Pieces bi svejedno mogao ugrabiti 'pitty renewal' za drugu sezonu.



LIMITLESS (22 epizode)
Sezona 2015./2016. nije ponudila inovativne i osvježavajuće nove serije na nacionalnim mrežama. U oceanu gluposti poput ABC-jevog Quantica ili FOX-ovih Scream Queens, izdvaja se jedino ovaj CBS-ov procedural. Ono što pak njega izdvaja iz mora procedurala jest što se Limitless uopće ne shvaća ozbiljno, pogotovo u kasnijim epizodama ismijavajući klišeje iz „ozbiljnih“ proceduralnih serija poput Bones, CSI-ja, Elementary i sličnih. Limitless je televizijski nastavak popularnog istoimenog filma iz 2011. godine s Bradleyem Cooperom u glavnoj ulozi.

U TV inačici protagonist je Brian Finch (izuzetno šarmantan Jake McDorman), 28.-godišnja izgubljena duša koja ne zna kako krenuti (ili bolje rečeno, započeti) sa svojim životom. Svi njegovi problemi nestanu u onom momentu kad proba NZT-48, tabletu koja mu pruža kompletan uvid u svaki neuron u mozgu. Dvanaest sati nakon uzimanja tablete, Brian postaje najpametniji čovjek na svijetu, sposoban sjetiti se svakog detalja iz svog života i riješiti svaki problem na koji naiđe. Spletom okolnosti, Finch kreće surađivati s američkim FBI-jem i agenticom Rebeccom Harris (Jennifer Carpenter koja igra isti lik kao u 'Dexteru' samo bez sočnih psovki). Kad Finch iskusi prve nuspojave tablete s potencijalno smrtonosim posljedicama, u pomoć mu priskače misteriozni američki senator Edward Morra (Bradley Cooper).

Šanse za preživljavanje: CBS ove sezone nema prevelike sreće s novim serijama. Nove serije mogu im se podijelit u dvije kategorije; „gledanost je nikakva i kritika nas ne voli“ i „gledanost je nikakva i kritika nas voli“. Limitless spada u potonju kategoriju. Iako su startali s 1.9 u demografiji i 14 milijuna gledatelja, gledanost serije istopila se do prosinca na 1.3 u demografiji 18-49 i 6 milijuna gledatelja. No, zašto bi Limitless ipak mogao izgurati do druge sezone, možda i dalje? Riječ je o trenutno najhvaljenijoj novoj seriji sezone. Kritičari i publika je vole, te bi CBS-ovci zbog toga mogli zanemariti opadajuću gledanost i obnoviti avanture Briana Fincha za novu sezonu.



SUPERGIRL (20 epizoda)
Potaknuti uspjehom CW-jevih Arrow i The Flash, producent Greg Berlanti i CBS združili su snage i ekranizirali još jedan lik iz DC Comicsa, Supergirl iliti Karu Zor-El. Kara je u dobi od 13 godina poslana na Zemlju s planeta Krypton kako bi zaštitila i savjetovala svog malog rođaka Kal-Ela. Nakon eksplozije planeta, Karina letjelica završava u Phantom Zoneu gdje je vrijeme za nju stalo. Nakon dužeg vremenskog perioda, letjelica i Kara napokon dolaze na Zemlju. Njoj je i dalje 13, iako su na Zemlji prošle 24 godine. Kal-El je već postao Superman i pobrinuo se da Karu posvoji obitelj Danvers. CBS-ova verzija fokusira se na 24.-godišnju Karu (Melissa Benoist) koja radi kao asistentica poznate novinarske mogulice Cat Grant.  

Stvari se drastično mijenjaju kad silom prilika Kara predstavi svijetu svoj alter-ego, superjunakinju Supergirl koja se na dnevnoj bazi bori protiv izvanzemaljaca i pokušava izaći iz sjene svog popularnijeg rođaka Supermana. Supergirl jest gledljiva i na tjednoj bazi uspije zabaviti ciljanu skupinu gledatelja. Od glumaca, najviše se ističu Cheryl Leigh i Calista Flockhart, veteranke u svom poslu koje tumače Karinu sestru Alex Danvers i ciničnu Karinu šeficu Cat Grant. Što pak ne funkcionira? Dosta toga. Serija je po kvaliteti scenarija i specijalnih efekata  daleko ispod svoje „braće na CW-ju“ što pomalo i čudi s obzirom da se emitira na daleko bogatijoj mreži. Dijalozi su na momente očajni, gluma epizodista za sjest i plakat, a Supergirline „vidi me tata, ja letim“ scene nalikuju kao da su ispale iz komičnih skečeva Saturday Night Livea. S obzirom da je i Arrowu i The Flashu trebalo dosta da se uhodaju, dajem i Supergirl istu šansu da stane čvrsto na zemlju i parira im kvalitetom.

Šanse za preživljavanje: Velike. Iako serija nije polučila visoku gledanost kakvoj se CBS nadao, taj minorni poraz CBS-ovci si neće zasad priznat. Ukoliko ne nađe svoj 'footing' na CBS-u, preseljenje serije na slabije gledani CW me isto ne bi začudilo.

U idućem tekstu osvrnut ću se na pregled NBC-jevih novih serija.

Nema komentara:

Objavi komentar